صعود به قله دماوند از جبهه‌ی غربی

اطلاعات برنامه

- تاریخ برنامه: صبح چهارشنبه 4 امرداد تا جمعه عصر 6 امرداد 1402
- مدت زمان برنامه: 3 روز
- مسافت پیمایش: حدودا 16 کیلومتر (رفت تا جانپناه 3 کیلومتر است)
- افزایش ارتفاع: حدود 2,200 متر
- سطح برنامه: این برنامه از نوع کوهنوردی و صعود سنگین است.
- وعده‌های غذایی: تمام وعده‌های غذایی به عهده خود عزیزان می‌باشد. 2 وعده صبحانه، 2 وعده ناهار و 2 وعده شام
- هزینه برنامه: 3,990,000 تومان
- سرپرست برنامه: شاهو نیک‌نام 09126504055

مسیر صعود به دماوند 

خدمات تور

- بیمه مسئولیت مدنی با سقف دیه کامل
- وسیله نقلیه تا قرارگاه- اتوبوس
- راهنمای مجرب کوهنوردی
- هماهنگی‌های برنامه و مجوز
- وسیله نقلیه محلی از قرارگاه پلور تا پارکینگ غربی
* امکان استفاده از قاطر با هزینه شخصی، جهت حمل وسایل رفت و برگشت از پارکینگ تا جانپناه فراهم است.

دوستانی که تمایل به شرکت در این سفر را دارند کلیه اطلاعات برنامه را مطالعه نموده (کلیک نمایید) و پس از اخذ تأیید از سرپرست برنامه نسبت به پر کردن فرم ثبت‌نام، واریز وجه و بارگذاری فیش پرداختی اقدام نموده و ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

شرح برنامه صعود از جبهه ی غربی

- چهارشنبه 1402/05/04: صبح از میدان آرژانتین به همراه اعضای تیم جبهه‌ی جنوبی سوار بر اتوبوس به سمت قرارگاه فدراسیون کوهنوردی در روستای پلور حرکت می‌کنیم و از انجا سوار بر وسیله نقلیه محلی به سمت پارکینگ جبهه‌ی غربی می‌رویم. بعد از حدود 1:40 دقیقه ماشین‌سواری در جاده نامناسب به پارکینگ می‌رسیم، بعد از پیاده کردن وسایل از ماشین و تحویل وسایل به قاطرچی‌ها، نهار را میل می‌کنیم و آماده‌ی حرکت می‌شویم. ادامه مسیر را با گام‌های خود به سمت جانپناه می‌رویم. مسیر نسبتاً کوتاهی است و تقریباً بعد از 3 ساعت به جانپناه سیمرغ در ارتفاع 4,230 متری می‌رسیم. چادرها را علم می‌کنیم و به قصد هم هوایی با کوله‌ای سبک 300 متر ارتفاع می‌گیریم و مدت زمانی را در ارتفاع می‌مانیم و برمیگردیم کنار جانپناه، بعد از صرف شام می‌خوابیم که فردا صعودی راحت و پرنشاط داشته باشیم.
- پنج شنبه 1402/05/05: صبح زود از خواب بیدار می‌شویم و بعد از صبحانه از یال پشت جانپناه به سمت قله حرکت می‌کنیم، صبح سردی را خواهیم داشت و این سرما تا ارتفاع حدود 5,100 و حدود ساعت 09:00 که آفتاب به ما می‌تابد ادامه دارد. کم‌کم به قله نزدیک می‌شویم، قسمت‌های پر شیب و سخت زیر قله را می‌گذرونیم تا حوالی ظهر به قله برسیم و به استقبال تیم جنوبی می‌رویم که آخرین گام‌ها را به سمت قله برمی‌دارند. به آن‌ها تبریک می‌گویم و همراه هم مراسم قله و عکس یادگاری رو بر فراز بام ایران زمین می‌گیریم و قبل از ناپایدار شدن هوا به سمت جبهه‌ی غربی برمی‌گردیم، در همان اوایل مسیر نهار را می‌خوریم و به سمت پایین برمی‌گردیم. از مسیر شن اسکی غربی که از گرده‌های مسیر رفت بهتره به جانپناه می‌رسیم و بعد از کمی استراحت و شادمانی و بررسی صعود، شام را می‌خوریم و به خواب می‌رویم تا فردا پر انرژی و با روحیه‌ای عالی به سمت تهران برگردیم.
- جمعه 1402/05/06: صبح نچندان زود بیدار می‌شویم و بعد از جمع کردن چادرها و وسایل به سمت پارکینگ غربی راه می‌افتیم و با رسیدن به ماشین‌ها که از قبل هماهنگ شدند، سوار می‌شویم و خودمان رو به قرارگاه می‌رسانیم و به بچه‌های جبهه‌ی جنوبی می‌رسیم، سوار بر اتوبوس می‌شویم و می‌رویم که نهار بخوریم و بعدش به سمت تهران برمی‌گردیم. در نهایت حوالی عصر به تهران می‌رسیم.

جانپناه دماوند 

کنسل شدن برنامه

شرایط آب و هوایی در برنامه‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی حائز اهمیت می‌باشد، لذا در صورت نامساعد شدن شرایط جوی و يا هر مسئله ديگری به تشخيص سرپرست تمام و يا قسمتي از برنامه دچار تغییر خواهد شد.

دوستانی که تمایل به شرکت در این سفر را دارند کلیه اطلاعات برنامه را مطالعه نموده (کلیک نمایید) و پس از اخذ تأیید از سرپرست برنامه نسبت به پر کردن فرم ثبت‌نام، واریز وجه و بارگذاری فیش پرداختی اقدام نموده و ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

* فراگیران و دانش‌آموختگان موسسه طبیعت و افرادی که در سال گذشته 3 برنامه (به جز پیش برنامه‌های دماوند) با کانون کوه همراه بوده‌اند جزء اعضای کانون هستند و در این برنامه 300,000 تومان تخفیف در هزینه برنامه دارند.
اولویت ثبت نام با همنوردانی است که زودتر ثبت‌نام خود را قطعی کنند.
!!! حتماً قبل از ثبت‌نام در برنامه و واریز وجه، با سرپرست برنامه (آقای نیک‌نام) تماس بگیرید. بدیهی است در صورت عدم هماهنگی و عدم تأیید سرپرست امکان همراهی با ما را در این برنامه نخواهید داشت.

شماره کارت جهت واریز وجه
6063-7310-9948-8232
بانک مهر ایران
به نام شاهو نیک نام

شماره شبا جهت واریز
150600302270009167200002
بانک مهر ایران
به نام شاهو نیک نام

سفرهای برگزار شده

عنوان : صعود به قله دماوند از جبهه غربی

1402/05/04 تا 1402/05/06

برگزاركننده : کانون کوهنوردی طبیعت

نحوه برگزاری : حضوری