الگوی رفتاری و تقاضای گردشگر
دلایل گوناگونی برای اینکه چرا بررسی و مطالعه رفتار گردشگران مهم است وجود دارد.
مدیران و بازاریابان صنعت گردشگری برای توسعه گردشگری و ترویج آن، باید بدانند گردشگران چه محصول و خدماتی را چرا و چگونه انتخاب مینمایند، چه مقصدهایی را دوست دارند و چه نوع تسهیلات و تجهیزات اقامتی، رفاهی و حمل و نقلی را ترجیح میدهند.
تقاضای گردشگری برای دیدن جاذبههای اصیل است یا جاذبههای نمایشی، ترجیح میدهند مدت زمان سفر چقدر باشد و چه میزان پول در سفر خرج نمایند. آیا گردشگران در سفر به فعالیت (چه نوع فعالیتهایی) تمایل دارند یا راحتی و آسایش، دلیل و انگیزهی آنها چه بوده و به دنبال دستیابی به چه مزایی در سفر هستند. چه اطلاعاتی راجع به مقصد میخواهند.
![بررسی رفتار گردشگر توسط بازاریابان گردشگری بررسی رفتار گردشگر](/Images/HtmlPic/%D8%B3%D8%B1%D9%81%D8%B5%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87/%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1.jpg)
پاسخ به این قبیل سوالات اطلاعات مفیدی برای مدیران گردشگری به منظور طراحی سفرهایی مطابق با نیاز گردشگر فراهم میآورد.
برای شناخت رفتار گردشگر و توانایی تحلیل و بررسی آن، لازم است مباحث زیر را مرور نمود:
دریافت مشاوره تخصصی رایگان